Aha moment

In mijn vorige bericht verwees ik naar wat Laura Houston schreef over beginnen met minimalistische schoenen. Daarna ben ik aan het surfen gegaan in haar andere posts en vond de post ‘Running while Pedaling’: de beschrijving van ‘het wieltje in je voeten’; een gevoel wat je bij ChiRunning hebt als je je voeten correct afwikkelt. Je zet niet af, je tilt slechts je voeten op, met ontspannen enkels. Of, alsof je voetzool een sticker is die je vanaf de hak losmaakt van het schutvel. Of….. zoals het gevoel ook wel wordt omschreven: alsof je al fietsend je voorvoet vast hebt op je pedaal en je alleen maar je voet omhoog kunt trekken en niet kunt afzetten.

En dat laatste gevoel heb ik van de week weer geoefend bij het wandelen en lopen waar ik ook ging. En ja, het duurde even, maar het voelde alsof mijn hakken een mooi cirkeltje vormden onder/achter mijn lichaam. Het wieltje voelde ik ……wat een heerlijk AHA moment.

Zo is ChiRunning niet iets wat je dus doet alleen tijdens hardlopen. maar op elk moment van de dag. 🙂

Dit bericht werd geplaatst in ChiRunnning. Bookmark de permalink .

Een reactie op Aha moment

  1. Ja, het onvolprezen wieltje! Het is een heel goed beeld, dat prima werkt om een ontspannen, losse pas te krijgen. Ik gebruik het zelf nog altijd regelmatig, vooral als ik wat vermoeidheid ga voelen.

Plaats een reactie